تبلیغات
شجره طیبه صالحین - مطالب فروردین 1392

شجره طیبه صالحین

محتوای مورد نیاز سرگروه ها

درباره سایت

خدا کند که کسی حالتش چو ما نشود
ز دام خال سیاهش کسی رها نشود
خدا کند که نیفتد کسی ز چشم نگار
به نزد یار چو ما پست و بی بها نشود
جواب ناله ی ما را نمی دهد "دلبر"
خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود
شنیده ام که از این حرف، یار خسته شده
خدا کند که به اخراج ما رضا نشود
مریض عشقم و من را طبیب لازم نیست
خدا کند که مریضی من دوا نشود

تبلیغات

کد تبلیغات در اینجا

نویسندگان

دردی که هیچ کس جز علی نفهمید


حضرت مولا به نام فاطمه (س)حساس بود

خلقت از روز ازل مدیـون عطـــر یاس بود

ای که ره بستی میان کوچــــه ها بر فاطمه

گردنت را می شکست آنجا اگر عبـاس بود

………………………..

چادرت خاکی شد و زمین خجالت کشید از ناتوانی اش …وتو آنجا که تنها شدی در کوچه های مدینه

نمیدانم چقدر در دلت قرآن میخواندی که چادرت را …دست نامحرم تو را … وچشم هایی که می گشت

به دنبال مردی با غیرت … چشم هایی که پر از اشک بود اشکی که قطره قطره اش به رنگ درد بود…


راهکارهای حضور حداکثری در انتخابات

1. درصد فضای رقابتی سالم بین نامزدهای انتخابی از عناصر قابل توجه در توجه عمومی به انتخابات و حضور حداكثری در آنها\" بشمار می آید. ضروری است هم حاكمیّت و هم جامعه در راستای ایجاد فضای رقابتی سالم برای انتخابات تلاش وافر كرده تا از این رهگذر زمینه مشاركت عمومی در رأی گیری فراهم آید.

2. همانطور كه تنوع كاندیداها در ترغیب جامعه نسبت به حضور در انتخابات مؤثر است، تعدد و تكثر برنامه ها و ارایه آنها به افكار عمومی از سوی كاندیداها و مدافعانش، می تواند درصد توجه عمومی را به مشاركت، بالا برد. بدیهی است اگر مردم شاهد برنامه های جدید، متنوع و كارآمد از سوی نامزدهای انتخاباتی نباشند، انگیزه مشاركت آنها به شدت تقلیل یافته و این آسیبی جدی در چشمگیری انتخابت است.

3. ایجاد روحیه امید و بالا بردن ضریب اطمینان مردم توسط نامزدها نسبت به برنامه های ارایه شده آنها از راه نشان دادن صداقت ـ دیانت و تخصص یكی دیگر از بایدهای حضور حداكثری است


حضور حد اکثری در انتخابات

حضور حداكثری مردم در انتخابات برای دولت اقتدار‌آور است

حماسه به معنی استفاده افراد از تمامی ظرفیت های وجودیشان است ، حماسه ای که مردم ایران بارها آن را درعرصه های مختلف همچون 9 دی، 22 بهمن به نمایش گذاشته اند.
این حماسه اقتصادی است که می تواند در مقابل تحریم ها یک راه حل مناسب برای مرتفع کردن مشکلات معیشتی مردم باشد.
 انتخابات پیش رو نمادی از حماسه سیاسی است، مردم با حضور حداکثری در این انتخابات ،می توانند حماسه ای جدید را در چشم جهانیان به نمایش بگذارند.

طرح خود را درباره ی اقتصاد اسلامی بگید

این نظام ماست. حالا من و شما كه مسئول در این نظام هستیم، مظهر واقعى و حقیقى صبر ما، صبر بر این اصول و این مبانى و این پایه‏ هاست. باید از میدان در نروید.
این‏جور نباشد كه اگر چنانچه در باره‏ ى قصاص اسلامى، در باره‏ ى اقتصاد اسلامى، در باره‏ ى شكل حكومت اسلامى، در باره‏ ى قانون اساسى شما، هو و جنجال و هیاهو در دنیا راه انداختند- كه امكانِ این كار را هم دارند كه هیاهو راه بیندازند- شما جا بزنید؛
 نه، بر مبانى خودتان پافشارى كنید. مبانى شما، عبودیت خداست، خدمت به بندگان خداست، دشمنى با دشمنان خداست، دشمنى با دشمنان بندگان خداست؛ این‏هاست شعارهاى ما.
 نظام جمهورى اسلامى نظامى است بر این پایه ‏ها؛ نظامى است عقلانى، نظامى است دانشى. عقلانیت باید بر تمام اركان این نظام از بالا تا پائین حاكم باشد؛ اما عقلانیت به معناى تسلیم نیست؛ عقلانیت به معناى هزیمت نیست؛ عقلانیت براى پیش رفتن و در جهت یافتن راه هایى براى هرچه موفق‏ تر شدن در رسیدن به این آرمان‏هاست.

اما بعد....

ما وقتى به صورت كلان به زمینه‏ ى اقتصاد اسلامى نگاه می كنیم، دوتا پایه‏ ى اصلى مشاهده می كنیم. هر روش اقتصادى، هر توصیه و نسخه‏ ى اقتصادى كه این دو پایه را بتواند تأمین كند، معتبر است.
هر نسخه‏ اى هرچه هم مستند به منابع علی الظّاهر دینى باشد و نتواند این دو را تأمین كند، اسلامى نیست.
یكى از آن دو پایه عبارت است از «افزایش ثروت ملى».
كشور اسلامى باید كشور ثروتمندى باشد؛ كشور فقیرى نباید باشد؛ باید بتواند با ثروت خود، با قدرت اقتصادى خود، اهداف والاى خودش را در سطح بین‏ المللى پیش ببرد.
 پایه دوم، «توزیع عادلانه و رفع محرومیت در درون جامعه ‏ى اسلامى» است. این دوتا باید تأمین بشود. و اولى، شرط دومى است.
 اگر تولید ثروت نشود؛ اگر ارزش افزوده در كشور بالا نرود، ما نمیتوانیم محرومیت را برطرف كنیم؛ نخواهیم توانست فقر را برطرف كنیم. بنابراین هر دوتا لازم است.
شما كه متفكر اقتصادى هستید و پایبند به مبانى اسلامى، طرحتان را بیاورید؛ باید این دوتا در آن طرح تأمین بشود. اگر این دو در آن طرح تأمین نشد، آن طرح اختلال دارد؛ ایراد دارد.

سکوتم را میشکنم

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد !
نمی خواهم بدانم کوزه گر
از خاک اندامم چه خواهد ساخت
ولی بسیار مشتاقم که از خاک گلویم
سوتکی سازد.
گلویم سوتکی باشد به دست کودکی
گستاخ و بازیگوش
و او یک ریز پی در پی
دم گرم گلوی خویش را اندر
گلویم سخت بفشارد.
وخواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد.
بدینسان بشکند دائم سکوت مرگبارم را

نظرسنجی

چه محتوایی را بیشتر میپسندید؟


آمار سایت

بازدید کل9
بازدید امروز59
بازدید دیروز52
بازدید ماه قبل92
بازدید این ماه64
تعداد مطالب
نویسندگان

امکانات

کلیک کنید